Hello Monday? Jak być bardziej zorganizowaną?



Przed nami kolejny tydzień pełen wyzwań! Tym razem w ramach naszego poniedziałkowego cyklu postów nastawionych na rozwój, karierę i motywację, mamy dla Was garść porad, jak łatwo, ale i skutecznie organizować sobie czas i pracę.

Noś zegarek
Oczywiście, że możemy sprawdzać czas w telefonie. Zegarek na ręce może spełniać jednak więcej funkcji niż jedynie wskazywanie godziny. Już sama jego stała obecność w polu widzenia sprawi, że będziesz sobie lepiej zdawać sprawę z upływającego czasu. Nauczysz się go oceniać, a także...doceniać. 



Pomoc smart
Ściągnij na smartfona lub komputer aplikacje do organizacji czasu i pracy. Sprawią, że będzie Ci szybciej, łatwiej i przyjemniej, a ponadto, jako będące na widoku, będą Ci o obowiązkach po prostu przypominać. Sprawdź np.: Any.do, Do it (tomorrow) i Google Calendar działające na zasadzie kalendarza, Trello umożliwiające przejrzyste usystematyzowanie zadań i ich podział na kategorie, Malibox do odkładania nieprzeczytanych maili na później czy StayFocused, dodatek do przeglądarki Chrome, który blokuje rozpraszające witryny internetowe.


Naucz się technik
Czy wiedziałaś, że opracowane zostały techniki pomagające w zarządzaniu czasem? Często są one bardzo proste, czego przykładem jest najbardziej znana z nich: pomodoro. Polega na stworzeniu listy zadań do wykonania w najbliższym czasie, a następnie robieniu ich przez dokładnie odmierzanych 25 minut. Jeśli w międzyczasie pojawia się myśl, pomysł czy zadanie, które może nas rozproszyć, zapisujemy je na kartce, by wrócić do niego po zakończeniu wykonywanej pracy. Po upływie czasu robimy sobie 5-minutową przerwę, najlepiej zawierającą wysiłek fizyczny. Wykorzystanie tej techniki pomoże Ci koncentrować się na wykonywanych zadaniach, a tym samym zwiększyć produktywność.


Papierowy kalendarz
Oprócz pomocy wirtualnych,  zainwestuj też w papierowy planer - większości z nas taka wersja pomaga w organizacji jeszcze bardziej. Jeśli wcześniej tego nie robiłaś, zacznij od małego kalendarzyka. Codzienne dźwiganie w torebce dodatkowej, wcale nielekkiej rzeczy, tylko Cię zniechęci do prowadzenia kalendarza, a przepisywanie informacji z telefonu po powrocie do domu jest żmudne, czasochłonne i zwyczajnie nieefektywne. Radzę z własnego doświadczenia!
 

photos via: audreymarianne.com, thefashionfraction.com, primark.com,  hubsch-interior.com, weekdaycarnival.blogspot.fr, inspiredbythis.com, instagram.com/encontrast, katelavie.com, etsy.com, thirteenthoughts.com, mindbodyswag.com, loveolia.com

3 komentarze:

  1. na swoje zorganizowaniie nie narzekam :) pracuję po 13h a mimo to znajduję czas dla męża i na treningi :)

    _____________
    Sprawdź moją nową stronę ♥ daria-porcelain.pl

    OdpowiedzUsuń
  2. Właśnie chciałabym się zorganizować w jakimś stopniu bo ostatnio o wielu rzeczach i sprawach zapominam i potem tak jest że przypomina mi się po fakcie taka aplikacja może mi pomoże.

    OdpowiedzUsuń
  3. Kiedyś w ogóle nie nosiłam zegarka teraz bez niego czuje się jak bez reki, bardzo się przyzwyczaiłam :)

    OdpowiedzUsuń

Copyright © 2016 Novamoda Style , Blogger